Hemvägen 10

Gästlägenheten på Hemvägen 10 har 2+2 bäddar. Den kostar 300 kronor per natt att använda.

Gästlägenheten har ett sällskapsrum med bäddsoffa, ett sovrum, kök, dusch, två toaletter och ett förvaringsutrymme. I köket finns bl.a. spis, ugn, kyl/frys, microvågsugn, kaffebryggare samt porslin, bestick och andra köksgeråd. Täcken och kuddar finns, men du får ta med egna lakan, påslakan, örngott och handdukar.

Hur bokar jag?

Du bokar gästlägenheten på Mina sidor. Länk till annan webbplats.

Logga in på Mina sidor, klicka på "Bokning" under Snabbfunktioner till höger, då öppnas ett nytt fönster där du klickar på "BOKA" i menyn till vänster. Välj därefter "Ny bokning", "Gästlägenhet" och "Gästlägenhet Hemvägen 10".  Välj de dygn som du vill boka. Du kan boka max 5 dygn i sträck och bara ha en aktiv bokning i taget.

Om det finns en digital trapphustavla i trapphuset eller vid tvättstugan där du bor kan du även boka via den. Där loggar du in genom att hålla din elektroniska nyckelbricka mot bokningstavlans läsare och följer sedan samma steg som beskrivs här ovan.

Hur får jag tillgång till gästlägenheten?

Dina elektroniska nyckelbrickor kommer att fungera som nyckel till gästlägenheten från kl 15.00 den dagen du har bokat. Du hämtar alltså inte ut någon nyckel, utan får automatiskt tillträde via dina elektroniska nyckelbrickor.

Behöver du ytterligare nyckelbrickor kan du köpa det via din bovärd. 

Du har tillgång till gästlägenheten från kl 15.00 och lämnar det senast kl 11.00.

Hur betalar jag?

Kostnaden hamnar på en kommande hyresavi. 

Det här gäller när jag hyr gästlägenheten:

  • Se till att göra en kontroll av lägenheten vid ankomst så att det är iordning och städat. Om det inte är städat ska du meddela bovärdarna det. Dokumentera gärna med bilder.
  • Jag som hyregäst har ansvaret för lägenheten.
  • Jag ser till att det är städat och iordning när lägenheten lämnas.
  • Om det inte är städat, så kan jag komma att debiteras för städning av extern städfirma.
  • Om något går sönder eller om jag ser att något är trasigt, tar jag kontakt med KBAB för att felanmäla det. 
  • Bokad lägenhet debiteras även om jag inte använder den - men jag kan avboka den fram till bokningstidens start och debitering sker då inte. Eventuell avbokning sker digitalt och ligger på ditt ansvar som hyregäst.