Hyresavin blir digital - vi ansluts till Kivra
Från och med april ansluts KBAB till Kivra, en digital postlåda. Detta innebär att du som är ansluten till Kivra från och med april får din hyresavi digitalt i Kivra istället för på papper i din brevlåda.
Är du inte ansluten till Kivra kommer din hyresavi hem till din brevlåda precis som den gör idag.
Jag har Kivra med vill inte ha min avi digitalt, vad kan jag göra?
Är du ansluten till Kivra men inte vill ha hyresavin digitalt måste du logga in på ditt konto hos Kivra, gå in på inställningar, välja ”avsändare” och/eller ”brev” och där söka fram KBAB och välja att pausa oss som avsändare. Då kommer du istället att få din hyresavi hem till din brevlåda framöver.
Jag har inte Kivra men vill ha min hyresavi digitalt, hur gör jag?
För att få din hyresavi digitalt behöver du skapa ett konto hos Kivra. När det är gjort kommer du fortsättningsvis att få din hyresavi där.
Jag behöver hjälp med Kivra, vem kontaktar jag?
Om du är osäker på hur du skaffar Kivra eller hur gör för att pausa din avi hos Kivra behöver du ta kontakt direkt med Kivra. Du når dem på telefonnummer 0770-457 000. Du hittar också mer information på Kivras hemsida. Länk till annan webbplats.
Jag betalar via autogiro eller e-faktura idag, påverkar Kivra det?
Nej, din betalning påverkas inte av att avin kommer till Kivra. Autogiro kommer dras precis som vanligt och om du har e-faktura skickas den ut som vanligt också.
Varför ansluter KBAB till Kivra?
Samhället blir mer digitalt och digitala tjänster är också något som efterfrågas av våra kunder, en förfrågan vi vill möta. Även miljöaspekten är en del i detta, genom att gå med i Kivra minskar vi också på vår förbrukning av papper.