Frågor och svar om vår nya hemsida

Äntligen är det dags att säga hej och välkommen till en ny webbplats. Men det ser ut och fungerar på lite annat sätt än tidigare. Här får du svar på några av de vanligaste funderingarna.

Jag försöker logga in på Mina sidor, men det  fungerar inte. Vad gör jag för fel?  

Antagligen beror det på att du inte har ett avtal hos oss. Mina sidor är numera endast för dig som är hyresgäst hos oss. här gör du de saker som berör ditt boende. När du loggar in kan du: 

  • se dina avtal
  • se dina betalningar
  • boka tvättid
  • göra en felanmälan 
  • Säga upp ett avtal (uppsägning) 

Om jag inte är hyresgäst, var ska jag då logga in?  

Min kö sker numera det som har med bostadssökande och uthyrning att göra. Här loggar du in för att:   

  • Söka ledigt objekt 
  • Ställa dig i bostadskö, förrådskö och parkeringsplatskö
  • Göra intresseanmälan
  • Signera avtal

Vilka inloggningsuppgifter ska jag använda? 

Det är ingen förändring från tidigare. Det enklaste sättet är att använda BankID för att logga in.   

Hur bokar jag tid i tvättstugan? 

Det gör du genom att logga in på Mina sidor. Här finns en knapp som heter Boka tvättstuga. 

Hur ska jag göra för att behålla mina köpoäng?

För att hålla ditt konto aktiverat och därmed stå i vår bostadskö måste du logga in på Min kö minst en gång per år. 

Hur gör jag en felanmälan? 

Felanmälan kan du nu göra via Mina sidor. Du kan dygnet runt gör en felanmälan och sedan följa ditt ärende på ett tydligt sätt. 

 

 

Källtext