Bild på en telefonlur

Nu tar vi första steget mot "Ett nummer in".

Den 2 maj tar vi första steget mot ”Ett nummer in” till våra hyresgäster. Först ut som testområden är Kronoparken, Kvarnberget och Viken.

Vårt mål är att vi hela tiden ska bli ännu bättre på service och underlätta för dig som hyresgäst att få hjälp med dina ärenden och få svar på dina frågor. Därför tar vi nu första steget mot en tydlig och enkel kontaktväg in till oss på KBAB.

Ett nummer in innebär att det är just ett nummer in. Oavsett vad du som hyresgäst har för frågor kring ditt boende kontaktar du oss på 054-540 76 00. Där svarar vår Kontaktservice alla vardagar mellan 08.00-16.30. Du kan då ställa alla dina frågor till oss vid ett och samma tillfälle.

Digital felanmälan

När du vill göra en felanmälan gör du det genom att logga in på Mina sidor. Länk till annan webbplats.Där kan du också följa ditt ärende. Då det är digitalt väljer du själv när på dygnet du vill göra din felanmälan. Behöver du guidning för att göra din digitala felanmälan så hjälper Kontaktservice dig på 054-540 76 00.

Ökad tillgänglighet och snabbare svar

- Vi tror att övergången till "Ett nummer in" kommer att göra att våra hyresgäster upplever en bättre tillgänglighet och att de snabbare får svar på många av sina frågor på ett bättre sätt än idag, säger Petra Höyhtyä, förvaltningschef på KBAB.
Ambitionen är att kontinuerligt följa upp och utvärdera under den här testperioden, för att sedan skala upp och införa "Ett nummer in" i alla våra områden.