Kundrelationssamordnare
Trivs du i en social roll där du arbetar för att skapa och bibehålla trygghet och trivsel i våra bostadsområden? Då kan detta vara ett jobb för dig!
Trygghet är en av våra viktigaste frågor och vi arbetar aktivt för trivsamma och säkra bostäder och närmiljöer. För att bibehålla och utveckla tryggheten i boendet medverkar vi aktivt i samarbetet kring både säkerhet och social välfärd tillsammans med kommunala förvaltningar och övriga instanser som trygghetscenter, idrottsföreningar och andra aktörer. En annan viktig del i uppdraget är att skapa och bibehålla goda relationer mellan hyresgäster och KBAB och hyresgästerna sinsemellan.
Nu söker KBAB en kundrelationsamordnare till ett föräldravikariat på cirka 1 år.
Arbetsuppgifter
Som kundrelationssamordnare hos oss får du ett omväxlande arbete där arbetsuppgifterna är av såväl operativ som strategisk karaktär. Du kommer att höra till den bostadssociala gruppen på avdelningen marknad och kund och tillsammans med dina kollegor arbeta med fokus på trivsel och trygghet i våra bostadsområden. En viktig del i arbetet är att skapa goda relationer med våra hyresgäster för att vid behov kunna stötta och vägleda dem till den hjälp de behöver.
I uppdraget ingår en stor variation av arbetsuppgifter, det är därför viktigt att du trivs i en omväxlande roll där sociala kontakter är en stor del av din arbetsdag.
Ett sätt att skapa goda relationer med hyresgäster är bland annat genom att hålla i visningar inför uthyrning av lägenheter och välkomna nya hyresgäster till deras nya bostad. I arbetsuppgifterna ingår det även att driva och genomföra hyresgästaktiviteter och boendedialoger tillsammans med bovärdar och externa aktörer.
Kvalifikationer
Som kundrelationssamordnare behöver du ha god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete då det är viktigt att du bygger strukturer som andra kan arbeta utifrån. Du tar självständigt ansvar för de arbetsuppgifter som ingår i din roll, där du även ser till de gemensamma målen för verksamheten. Det krävs att du har mycket god förmåga att kommunicera med olika människor och du kan anpassa din kommunikation efter situation och mottagare. Att samarbeta med andra ser du som en självklarhet, du har god samarbetsförmåga och agerar på ett sätt som bidrar till helheten. Du har förmåga att identifiera och utveckla relationer samt göra gruppens arbetsuppgifter och mål tydliga. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot beteendevetenskap, socialt eller pedagogiskt arbete alternativt en bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet från likande arbetsuppgifter. Utöver ovan krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Du har mycket goda datorkunskaper samt stor vana av digitala arbetssätt. Arbete på kvällstid kan förekomma. Körkort B är ett krav för tjänsten.
Om anställningen
Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten genom att göra en digital ansökan via följande länk:
Sista ansökningsdag är den 2 april.
Kontakt
Karin Jonsell, avdelningschef marknad och kund, 054-540 74 52