Tv

Som KBAB-boende har du tillgång till ett gratis utbud av tv-kanaler via kabel-tv-uttaget. Dessa kan du se utan att ha vare sig box eller kortmodul. Du pluggar bara in antennkabeln från uttaget och direkt in i tv:n.

Företaget som levererar kabel-tv till KBAB:s hyresgäster heter Sappa. Om du vill ha fler kanaler, boxar eller kortmoduler kan du beställa det från dem. Du når dem på telefonnummer 0774-444 744.

Läs mer på Sappas hemsida

Du kan även få tv-tjänster via fibernätet. Då kommer tjänsten via bredbandsuttaget, från någon av de leverantörer som finns i KBAB:s öppna nät.

Leverantörer i det öppna nätet

Felanmälan Sappa

Det är också till Sappa du vänder dig om du har problem med din tv-bild eller upplever andra tv-relaterade problem. Du når dem på telefonnummer 0774-444 744 för att göra en felanmälan. När en tekniker från Sappa kommer ut till dig och det visar sig att felet beror på din utrustning blir du debiterad 490 kr/timmen + bilkostnad 250 kr (exkl. moms). I priset ingår eventuellt material, exempelvis antennsladd, som behöver bytas. Ligger felet hos oss, till exempel att det är problem med uttaget, debiteras du inte. 

Kabel-tv-kanaler som ingår i hyran

I listan nedan ser du vilka kanaler som ingår i din hyra. Kanalerna finns både som analoga kanaler och digitala HD-kanaler.

Kabel-tv ingår inte i nyproduktion

I nyproducerade lägenheter från 2019 och framåt finns inga antennuttag och därför ingår inte kablel-tv i dessa lägenheter. Däremot finns fiberuttag som du kan ansluta till och tv-tjänsten kommer då via bredbandsuttaget. Du väljer själv vilken leverantör du vill ha bland de som finns i KBAB:s öppna nät, länk till information om leverantörer finns här ovan.

Kanalplan_rev 2020-11-10.JPG

Ange produktnummer vid beställning

När du beställer tjänster av Sappa och leverantörerna i det öppna nätet behöver du ange din lägenhets produktnummer. Du hittar det längst upp på din hyresavi:

litenfaktura.gif

Dela denna sida: Twitter Facebook E-post