Frågor och svar om byte av kommunikationsoperatör

Här har vi samlat vanliga frågor och svar kopplat till det byte vi ska göra av kommunikationsoperatör (leverantör av bredbandstjänster).

Behöver jag som kund göra något med mina bredbandstjänster?

Har du en tjänst på bredband, telefoni och/eller tv från någon av leverantörerna i vårt öppna nät flyttas den automatiskt över till vår nya leverantör, du behöver inte göra något. Du behåller ditt nuvarande avtal med din tjänsteleverantör och din hastighet/TV-paket om din tjänsteleverantör inte informerar dig om något annat.

Undantag för detta finns dock och det handlar om ett fåtal hyresgäster som idag har tjänster via mindre leverantörer som inte kommer finnas i Karlstads Energis öppna nät. Dessa hyresgäster kommer att behöva byta leverantör och teckna nya avtal. Om du är en av dem som berörs av detta kommer du att få separat information om detta.

Jag hyr en lokal, hur påverkas mina tjänster?

Har du tjänster i din lokal som du har tecknat på dig själv som privatperson gäller samma som på frågan ovan.

Jag har ingen tjänst via det öppna nätet, påverkas jag?

Har du ingen tjänst via det öppna nätet påverkar du inte av denna etapp av arbetet.